Newsy

Jest nam miło poinformować, że Instytut Psychologii podpisał umowy patronackie z dwoma liceami. Od semestru zimowego 2018/2019 pod naszym patronatem znajdą się dwie szkoły: XII L.O. im. Bolesława Chrobrego we Wrocławiu oraz I L.O. im. Jana III Sobieskiego w Nysie.


W środę 29 listopada w naszym Instytucie gościła prof. Herta Flor, neuropsycholożka na Uniwersytecie w Heidelbergu, światowej sławy specjalistka w zakresie leczenia bólu, dyrektor naukowa Instytutu Neuropsychologii i Psychologii Klinicznej w Centralnym Instytucie Zdrowia Psychicznego w Mannheim, laureatka wielu prestiżowych nagród (m.in. Nagrody Naukowej Maxa Plancka) oraz członkini ważnych instytucji naukowych (m.in. Academii Europaea oraz Niemieckiej Akademii Nauk Leopoldina). Profesor Herta Flor przyjechała do Instytutu Psychologii na zaproszenie dr Joanny Piskorz i dra Marcina Czuba. Wygłosiła wykład pt. "From acute to chronic pain: the role of learning and cerebral plasticity". Wykład był tłumaczony i miał charakter otwarty.


W sobotę 24 listopada w Instytucie Psychologii zorganizowane zostały trzecie już kolei w tym roku akademickim Drzwi Otwarte dla wszystkich zainteresowanych studiowaniem psychologii. Odwiedzający nas mogli i tym razem wysłuchać kilku niezwykle interesujących prelekcji, które przygotowali specjalnie na tę okazję nasi pracownicy. Z wykładami w kolejności wystąpiły: dr Bogna Bartosz "W jakim kierunku zmierza współczesna psychologia? O psychologii pozytywnej słów kilka", dr Małgorzata Włodarczyk "Zaburzenia odżywiania z perspektywy psychologa klinicznego", dr hab. Kinga Lachowicz - Tabaczek, prof. UWr "Iluzje w percepcji siebie. Jak samoocena wpływa na samopoznanie?" oraz dr Magdalena Ślazyk - Sobol "Psycholog w biznesie - po co i dla kogo?". Wykłady obywały się w Auli i zebrały sporą publiczność.


Z okazji Światowego Dnia Życzliwości 21 listopada w Instytucie Psychologii miało miejsce spotkanie z Katarzyną Miller, psycholożką, psychoterapeutką, filozofką, pisarką, felietonistką, postacią tyleż cenioną i uznaną, co popularną i rozpoznawalną. Wydarzenie przebiegało pod hasłem „Perwersyjny smak trucizny”, zorganizowane zostało przy współpracy z czasopismem Zwierciadło, a jego tematyka oscylowała wokół najnowszej książki Katarzyny Miller pt. "Instrukcja obsługi ludzi toksycznych". Prowadziła je dr Marta Kochan – Wójcik z Zakładu Psychologii Klinicznej i Zdrowia.


Grupa naszych studentów IV i V roku prowadzi pod kierownictwem dr Anny Oleszkiewicz badania w Dolnośląskim Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym nr 12 dla Niesłyszących i Słabosłyszących we Wrocławiu. Sesje prowadzone są z udziałem młodzieży z głębokim niedosłuchem (próg słyszenia 90dB i powyżej) i obejmują badania społeczne, zarówno w formie kwestionariuszowej, jak i behawioralnej, badania sensoryczne dotyczące wrażliwości dotykowej, smakowej i węchowej oraz badania z zakresu wokalizacji i akustyki emocji. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki (#2017/25/B/HS6/00561). Spotkania odbywają się w internacie działającym przy szkole, przez cztery popołudnia w tygodniu. Badania potrwają do końca roku 2018.


Z radością informujemy, że dr Izabela Lebuda z Zakładu Psychologii Twórczości naszego Instytutu, jest współredaktorką podręcznika "The Palgrave Handbook of Social Creativity Research", wydanego w prestiżowym wydawnictwie brytyjskim Palgrave Macmillan. Książka stanowi kontynuację poprzednich tomów dotyczących kreatywności i stanowi cenione na całym świecie kompendium wiedzy z tego obszaru.


09.11.2018

Pierwsza edycja ankiet ewaluacyjnych obejmująca cały cykl kształcenia kandydatów przyjętych na studia w roku akademickim 2018/19


01.06.2018

Uprzejmie informujemy, że decyzją Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytetu Wrocławskiego otrzymał kategorię naukową A.


W ubiegły piątek 13 kwietnia w naszym Instytucie odbyła się I edycja Konkursu Wiedzy Psychologicznej dla uczennic i uczniów szkół średnich, dzięki któremu mogli oni zgłębić psychologię i relacje człowieka z jego środowiskiem społecznym. Wzięło w nim udział około 200 osób, z ponad 40 szkół z całej Polski.