wyszukiwanie/filtrowanie
Lp. | Temat pracy | Promotor | Program studiów |
---|---|---|---|
361. | Życie pisane kamerą - kino Jean-Luc Godarda w ujęciu antropologicznym | prof. dr hab. Adam Paluch | |
|
|||
362. | MOTYWACJE PODRÓZY DO INDII NA PRZYKŁADZIE WYJAZDÓW MŁODYCH PODRÓŻNIKÓW Z POLSKI. | dr hab. Bożena Płonka-Syroka prof. nadzw. UWr | |
|
|||
363. | Amores Mexico? Podmiot i władza u współczesnych Meksykanów na podstawie wybranych dzieł filmowych | dr Konrad Górny | |
|
|||
364. | Wegetarianizn - nie tylko dieta. Wpływ wegetarianizmu na styl życia | dr Konrad Górny | |
|
|||
365. | Alternatywne formy zdobywania ubrań. Kulturowe aspekty wymieniania się ubraniami w Polsce. | dr Konrad Górny | |
|
|||
366. | Góra Krzyży jako Axis Mundi i destynacja pielgrzymia | dr Grzegorz Dąbrowski | |
|
|||
367. | Przekształcenia przestrzeni miasta w XX wieku na przykładzie miast amerykańskich i polskich | dr Janina Radziszewska | |
|
|||
368. | Strategie mieszkańców po powstaniu wielkiej inwestycji | dr Mirosław Marczyk | |
|
|||
369. | Chińscy pracownicy migracyjni w Polsce. Antropologiczna analiza wybranych przypadków. | dr Mirosław Marczyk | |
|
|||
370. | KREOWANIE WIZERUNKU W INTERNECIE NA PRZYKŁADZIE VLOGÓW | dr Mirosław Marczyk | |
|
|||
371. | Folklor aranżowany , czyli inspiracje muzyką ludową w muzyce popularnej. | dr Mirosław Marczyk | |
|
|||
372. | Rola instytucjonalnych programów i działań na rzecz podtrzymywania tradycji w procesach tożsamościowych wybranych społeczności lokalnych Dolnego Śląska | dr hab. Eugeniusz Kłosek prof. UWr | |
|
|||
373. | Polityczny dyskurs legalizacji marihuany w Polsce. | dr hab. Petr Skalnik prof. nadzw. UWr | |
|
|||
374. | Kształt polskiego buddyzmu na przykładzie Diamentowej Drogi linii Karma Kagyu | dr hab. Jarosław Syrnyk prof. UWr | |
Praca ukazuje z perspektywy antropologicznej funkcjonowanie buddyzmu w Polsce na przykładzie najbardziej rozpowszechnionego odłamu - Karma Kagyu.
|
|||
375. | Ustawienia rodzinne według Berta Hellingera jako rytuał przejścia | dr hab. Eugeniusz Kłosek prof. UWr | |
|
|||
376. | ELEKTROWNIA JĄDROWA W POLSCE JAKO PRZYKŁAD QUASI-OBIEKTU W TEORII AKTORA-SIECI BRUNO LATOURA | dr hab. Petr Skalnik prof. nadzw. UWr | |
|
|||
377. | Backpacking jako alternatywna forma podróżowania | dr Ewa Banasiewicz-Ossowska | |
|
|||
378. | Przemoc symboliczna w reklamie i jej wpływ na konsumenta | dr Mirosław Marczyk | |
Zasadniczym celem pracy jest wykazanie, że pośrednie lub bezpośrednie działanie reklam może zostać wyjaśnione w oparciu o teorię przemocy symbolicznej.
|
|||
379. | Współczesna miejska legenda a opowieści ajtiologiczne. | dr Mirosław Marczyk | |
|
|||
380. | ATELIER YOUSUFA JAKO PRZYKŁAD TWÓRCZOŚCI BRĄZOWNICZEJ W OUAGADOUGOU. SZTUKA A KOMERCJA | dr Mirosław Marczyk | |
|
|||
381. | Miasto jako sieć znaczeń | dr hab. Jarosław Syrnyk prof. UWr | |
|
|||
382. | Kampania reklamowa Incredible India w kontekście teorii orientalizmu i semiologii | dr hab. Jarosław Syrnyk prof. UWr | |
Praca jest próbą analizy kampanii reklamowej promującej Indie – "Incredible India", która okazała się być niezwykle skutecznym narzędziem marketingowym. Zawiera ona w sobie wiele elementów, które wpisać można w dyskurs orientalistyczny poddany krytyce przez Edwarda Saida w "Orientalizmie". Główną tezą badacza było to, że obraz Wschodu kreowany jest przez zachodni, tendencyjny i krzywdzący dyskurs o Oriencie. Tymczasem kampania "Incredible India" stworzona została przez samych Hindusów, co świadczyć może o istnieniu zjawiska, które na potrzeby pracy nazwałam "samoorientalizacją".
„Incredible India” jest również doskonałym przykładem współczesnego „mitu” rozumianego w sposób, w jaki definiował to pojęcie Roland Barthes. W niniejszej pracy przeprowadziłam zatem analizę semiotyczną spotów i plakatów ukazującą, w jaki sposób kampania „nagina" rzeczywistość (żeby posłużyć się tu słowami Barthes’a) poprzez odnoszenie się, między innymi, do orientalnego wizerunku Indii tworzonego przez kilkaset lat przez Europejczyków.
Ostatnią część pracy stanowią wywiady z Hindusami i Polakami. Informatorzy udzielają odpowiedzi na pytania o odbiór kampanii i zawarty w niej orientalizm.
|