wyszukiwanie/filtrowanie
Lp. Temat pracy Promotor Program studiów
331. METODA MONTESSORI W EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ-ROLA NAUCZYCIELA I OTOCZENIA W PRAWIDŁOWYM USAMODZIELNIANIU DZIECKA. dr Halina Dmochowska Pedagogika - kształcenie zintegrowane i edukacja przedszkolna, zaoczne I stopnia
332. Funkcjonowanie dziecka nieśmiałego w przedszkolu. dr Halina Dmochowska Pedagogika - kształcenie zintegrowane i edukacja przedszkolna, zaoczne I stopnia
333. Literatura dziecięca w procesie stymulowania rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym na przykładzie bajek i baśni. dr Halina Dmochowska Pedagogika - kształcenie zintegrowane i edukacja przedszkolna, zaoczne I stopnia
334. Bajki w edukacji dziecka przedszkolnego. dr Halina Dmochowska Pedagogika - kształcenie zintegrowane i edukacja przedszkolna, zaoczne I stopnia
335. Wspomaganie rozwoju społeczno-moralnego dziecka w wieku wczesnoszkolnym. dr Halina Dmochowska Pedagogika - kształcenie zintegrowane i edukacja przedszkolna, zaoczne I stopnia
336. Funkcjonowanie dzieci z zespołem Downa w integracyjnym oddziale przedszkolnym dr Halina Dmochowska Pedagogika - edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, zaoczne I stopnia
Tematem mojej pracy jest "Funkcjonowanie dzieci z zespołem Downa w integracyjnym oddziale przedszkolnym". Praca ta składa się z trzech rozdziałów oraz wstępu i zakończenia. We wstępie wyjaśniłam krótko powód wybrania takiego akurat tematu. Jest to temat bardzo mi bliski, ponieważ chłopiec, o którym piszę jest na co dzień moim podopiecznym w pracy opiekunki. W pierwszym rozdziale, który jest rozdziałem teoretycznym, opisuję sylwetkę rozwojową dziecka w oparciu o literaturę przedmiotu, przybliżam także moje główne zagadnienie jakim jest zespół Downa, oraz przedstawiam osobę nauczyciela, jako stymulatora rozwoju dziecka. W rozdziale tym znajdują się zarówno definicje dotyczące mojego tematu oparte o literaturę, jak i opis konkretnego przypadku, którym się zajmuję. Drugi rozdział jest projektem własnych działań edukacyjnych. Zawiera się w nim zarówno opis założeń projektu, jak i sam projekt w postaci scenariuszy zajęć edukacyjnych. Zaprojektowane przeze mnie scenariusze dotyczą różnych sfer. Znajdują się tam różnego rodzaju aktywności, na przykład prace plastyczne, prace z tekstem, ćwiczenia ruchowe czy zadania na świeżym powietrzu. Starałam się, aby scenariusze były zróżnicowane co miało pomóc mi w ukazaniu funkcjonowania dziecka z zespołem Downa w różnych sytuacjach i zadaniach. W trzecim rozdziale jakim jest ewaluacja skupiam się zarówno na teoretycznym jej ujęciu jak i opisie ewaluacji mojego własnego projektu. Kolejną częścią pracy jest zakończenie, które jest podsumowaniem całej pracy i wnioskami jakie z niej wyciągnęłam. Na końcu znajdują się również aneksy do scenariuszy zajęć oraz bibliografia.
337. Kształcenie zachowań prozdrowotnych dzieci w wieku przedszkolnym. dr Halina Dmochowska Pedagogika - kształcenie zintegrowane i edukacja przedszkolna, stacjonarne I stopnia
338. Adaptacja jedynaka do środowiska rówieśników w przedszkolu dr Halina Dmochowska Pedagogika - kształcenie zintegrowane i edukacja przedszkolna, zaoczne I stopnia
339. Arteterapia w procesie łagodzenia zachowań agresywnych dzieci trzyletnich dr Halina Dmochowska Pedagogika - edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, zaoczne I stopnia
Moja praca licencjacka jest ściśle związana z moimi zainteresowaniami. Od pierwszych miesięcy studiów interesuję się twórczymi metodami pracy z dzieckiem i stale poszerzam swoją wiedzę i umiejętności w tym zakresie. Pracuję z dziećmi od dwóch lat. W tym czasie dostrzegłam dość często występujące zachowania agresywne dzieci w wieku przedszkolnym. Postanowiłam sprawdzić czy arteterapia będąca w kręgu moich zainteresowań może znacząco wpływać na łagodzenie tych zachowań. Moja praca licencjacka nosi tytuł: ,,Arteterapia w procesie łagodzenia zachowań agresywnych dzieci trzyletnich’’. Praca składa się z wstępu, trzech rozdziałów, zakończenia, bibliografii i aneksów. W pierwszym rozdziale dokonałam analizy zagadnienia w świetle wybranych pozycji literatury przedmiotu. W pierwszym podrozdziale opisałam rozwój psychofizyczny dziecka w wieku przedszkolnym. W drugim podrozdziale zdefiniowałam pojęcie arteterapia, wskazałam jej funkcje i cele oraz opisałam wybrane rodzaje. W trzecim podrozdziale przedstawiłam definicję agresji wraz z poglądami na jej genezę. W drugim rozdziale opisałam autorski projekt działań edukacyjnych, który zatytułowałam ,,Mały złośnik – artysta’’. Najpierw wskazałam cele i założenia projektu, a następnie przedstawiłam projekt edukacyjny składający się z 4 scenariuszy. W trzecim rozdziale dokonałam ewaluacji projektu edukacyjnego.
340. Metoda Marii Montessori w pracy z dzieckiem przedszkolnym dr Halina Dmochowska Pedagogika - edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, zaoczne I stopnia
Tematem mojej pracy jest Metoda Marii Montessori w pracy z dzieckiem przedszkolnym. Jest to pedagogika ponadczasowa, którą M. Montessori stworzyła przed wojną. Jej system edukacji dzieci odniósł ogromną sławę na całym świecie. Inspiracją do jej napisania była moja wcześniejsza praca w przedszkolu montessoriańskim. Jest to metoda warta uwagi, której elementy stosuje wiele nauczycielek nawet o tym nie wiedząc. W całej pedagogice M. Montessori podkreśla się samodzielność dziecka, dzięki której tworzy własne „ja” oraz odkrywa i poznaje świat. W pierwszej części pracy opisałam sylwetkę rozwojową dziecka odnosząc się do wieku przedszkolnego. Następnie przeszłam do rysu biograficznego M. Montessori oraz sporą jej część dorobku pedagogicznego. Opisane zostały podstawowe założenia oraz zadania. Dowiedzieć się również można o pomocach dydaktycznych, jak z nich korzystać oraz jak zorganizować otoczenie, by stworzyć dziecku odpowiednie warunki do pracy. Po części teoretycznej, opisałam projekt własnych działań edukacyjnych, w ramach którego poprowadziłam zajęcia z dziećmi w przedszkolu. Ostatnim już elementem pracy jest ewaluacja, której dokonałam po przebytych zajęciach. Zawarłam w niej swoje spostrzeżenia oraz wnioski, dzięki którym łatwiej będzie mi zorganizować następne zajęcia z elementami pedagogiki M. Montessori.
341. Adaptacja dziecka trzyletniego do warunków wychowania instytucjonalnego. dr Halina Dmochowska Pedagogika - edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, stacjonarne I stopnia
Pierwsze dni dziecka w nowym miejscu jakim jest placówka przedszkolna, są niezwykle istotne i mają ogromne znaczenie w dalszym funkcjonowaniu każdego człowieka, dlatego w pracy poruszona została tematyka adaptacji dziecka do warunków życia instytucjonalnego. Praca składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym- teoretycznym, na początku przedstawiona została sylwetka psychofizyczna trzylatka, a następnie opis i analiza zagadnienia procesu adaptacji. W kolejnej części rozdziału scharakteryzowałam przedszkole i nauczyciela jako podmioty wspierające trzylatki w ich przystosowaniu do wychowania instytucjonalnego. Poruszyłam także zagadnienie trudności jakie wykazują dzieci w okresie adaptacji. Omówiłam jakie czynniki mają charakter zakłócający i jakie zachowania wskazują na zaburzenia adaptacyjne. Natomiast w drugim rozdziale przedstawione zostało definicyjne ujęcie projektu oraz jego etapy. Dalsza część rozdziału poświęcona została autorskiemu projektowi pt. "Przedszkole przyjazne dzieciom", zapisanego w formie scenariuszy. Trzeci rozdział dotyczy ewaluacji. Najpierw omówione zostało zagadnienie w ujęciu teoretycznym, a następnie dokonana została ewaluacja przedstawionego we wcześniejszym rozdziale projektu. Zawiera ona opis zrealizowanych zajęć oraz ich analizę wraz z refleksjami dotyczącymi całego przedsięwzięcia.
342. Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych u dzieci w wieku przedszkolnym dr Halina Dmochowska Pedagogika - edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, stacjonarne I stopnia
Praca licencjacka, pod tytułem "Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych dzieci w wieku przedszkolnym", dotyka problemu otyłości wśród dzieci i młodzieży oraz zaniechania w toku edukacji kształtowania takowych nawyków i uświadamiania o potrzebie ich wdrażania. Praca składa się z trzech rozdziałów, bibliografii oraz aneksów. We wstępie zawiera się uzasadnienie wybrania tego właśnie tematu i zarys problemu związanego z prawidłowym odżywianiem. W pierwszym rozdziale omówiony jest rozwój dzieci w wieku przedszkolnym w następujących obszarach: fizycznym, umysłowym, społecznym i emocjonalnym. Następnie poruszone jest zagadnienie roli nauczyciela w edukacji dzieci, jak i w nauce prawidłowych nawyków odżywiania. Na koniec pierwszego rozdziału omówione zostało ujęcie definicyjne tematu pracy, zawierające wyjaśnienia najważniejszych terminów. Drugi rozdział pracy zawiera autorski projekt edukacyjny (założenia projektu oraz 7 scenariuszy zajęć przeprowadzonych w ramach praktyk). W trzecim rozdziale znaleźć można ewaluację własnych działań edukacyjnych, zawierającą przemyślenia i autorefleksje na temat przeprowadzonych zajęć. Pracę zamyka zakończenie, a w nim podsumowanie całej pracy z zaakcentowaniem najważniejszych kwestii.
343. Bajkoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci w wieku trzech lat. dr Halina Dmochowska Pedagogika - edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, stacjonarne I stopnia
Tematem mojej pracy licencjackiej jest „Bajkoterapia we wspomaganiu rozwoju dziecka w wieku trzech lat”. Wybrałam takie zagadnienie ze względu na zainteresowanie biblioterapią, które wynikało z chęci sprawdzenia czy i w jaki sposób, oddziałuje ona na rozwój dziecka. Podjęłam się tego tematu, chcąc zweryfikować czy dedykowana dla dzieci w wieku od 4 lat bajkoterapia, znajdzie swoje zastosowanie także wśród najmłodszej grupy przedszkolnej. W pierwszym rozdziale skupiłam się na przedstawieniu teorii obejmującej zagadnienia dla mojej specjalności. Rozpoczęłam od opisania sylwetki dziecka trzyletniego w trzech sferach: fizyczno-ruchowej, emocjonalno-społecznej a także poznawczej. W oparciu o literaturę wyjaśniłam jak przebiega rozwój dziecka trzyletniego, co ono potrafi i jakie są dla niego charakterystyczne zachowania. Następnie przytoczyłam definicję biblioterapii i bajkoterapii, wykazałam różnice pomiędzy zwykłą bajką a bajką terapeutyczną a także dokonałam klasyfikacji na 3 rodzaje bajek terapeutycznych: relaksacyjną, psychoedukacyjną oraz psychoterapeutyczną, które krótko opisałam. Kolejno opisałam szczegółowo jakie znaczenie dla dziecka mają utwory literackie takie jak bajka czy baśń. Na końcu rozdziału przedstawiłam sylwetkę nauczyciela stymulującego rozwój, wyodrębniłam jego najważniejsze cechy a także wyjaśniłam cele, zadania oraz funkcje jakie powinien pełnić. W rozdziale drugim zaczęłam od teoretycznego wyjaśnienia czym jest projekt edukacyjny i w jaki sposób powinno się go konstruować a następnie dodałam założenia oraz cele mojego własnego projektu. Następnie umieściłam scenariusze bajkoterapeutyczne wsparte o zabawy integracyjne a także aktywności muzyczne i plastyczne. Przybliżyłam także warunki w jakich projekt był przeprowadzany czyli opisałam specyfikę placówki a także grup, z którymi pracowałam. Rozdział trzeci zaczęłam od wyjaśnienia pojęcia ewaluacja i jakie są jej teoretyczne założenia. Opisałam czym jest ewaluacja zewnętrzna, wewnętrzna a także autoewaluacja, w jaki sposób się je przeprowadza a także jakie posiadają cechy charakterystyczne. Na koniec dokonałam ewaluacji własnego projektu, wyodrębniając jakie założenia zostały spełnione a jakie nie, i co było powodem ich niespełnienia. Opisałam napotkane po drodze przeszkody oraz ogólne wnioski wynikające z przeprowadzania projektu w przedszkolu. Całą pracę rozpoczęłam od krótkiego wstępu a zakończyłam zakończeniem.
344. Łagodzenie przejawów nieśmiałości uczniów w wieku wczesnoszkolnym dr Halina Dmochowska Pedagogika - edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, zaoczne I stopnia
345. Uwrażliwienie dzieci w wieku wczesnoszkolnym na potrzeby zwierząt dr Halina Dmochowska Pedagogika - edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, zaoczne I stopnia
346. Znaczenie zabawy w rozwoju dziecka trzyletniego. dr Halina Dmochowska Pedagogika - edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, zaoczne I stopnia
Praca licencjacka składa się ze wstępu, trzech rozdziałów, zakończenia oraz bibliografii. Pierwszy rozdział zawiera charakterystykę rozwoju psychoruchowego dziecka, definiuje pojęcie zabawy, dokonując jej charakterystyki i opisując jej znaczenie dla dziecka trzyletniego. Ostatni podrozdział pierwszego rozdziału koncentruje się także na sylwetce nauczyciela i jego funkcjach, które spełnia w edukacji. Rozdział drugi opisuje cele i założenia projektu, a także prezentuje scenariusze zajęć, zawarte we własnych projekcie edukacyjnym. Ostatni rozdział zawiera teoretyczne ujęcie procesu ewaluacji, autoewaluację oraz szczegółowy opis działań projektowych.
347. Bajki i baśnie czynnikiem wspierającym rozwój dziecka w wieku przedszkolnym. dr Halina Dmochowska Pedagogika - edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, stacjonarne I stopnia
Bajki i baśnie charakteryzują się magią, tajemnicą, a czasem humorem i to właśnie te cechy przykuwają dziecięcą uwagę. W swojej pracy chciałam pokazać, że bajki i baśnie wpływają nie tylko na wyobraźnię dzieci, ale również na wrażliwość emocjonalną oraz budują poczucie własnej wartości. Są one bardzo istotne w procesie wielostronnego rozwoju dzieci. Wyrażają różne prawdy o świecie i człowieku zmuszając do przemyślenia. W przeżyciach bohaterów literackich dziecko rozpoznaje również własne stany uczuciowe. Poprzez bajki dowiadują się także, że w świecie czasami zdarzają się rzeczy niesprawiedliwe i ciężko mieć nad nimi kontrolę, ale zawsze trzeba wierzyć w powodzenie i się nie poddawać. Bajka przedstawiona dziecku za pomocą teatrzyku wnosi ponadto walory doznań estetycznych. Bajka może być dobrym źródłem zabaw dziecięcych i dostarczać dzieciom wiele przyjemności. Odbiór opowiadania umożliwia dziecku uwolnić różne negatywne uczucia poprzez reakcję na występujące w niej okoliczności. Baśnie i bajki również oddziaływają na małego czytelnika dając możliwość zdobycia przez dzieci wiadomości z życia codziennego. Czytelnik może poznać przyrodę, geografię, nowe miejsca, a przede wszystkim ma możliwość rozwijania wyobraźni i wyciągania wniosków. W swojej pracy chciałabym pokazać, że bajki i baśnie są czynnikiem wspierającym rozwój dziecka w wieku przedszkolnym. Opracowując temat korzystałam z aktualnych wydań literatury przedmiotu, jednak dla porównania wybranych treści sięgałam również do wydań z lat wcześniejszych. Praca składa się ze wstępu, trzech rozdziałów, zakończenia i bibliografii oraz aneksów. Rozdział pierwszy to teoretyczne zagadnienia wskazanego w temacie pracy. W rozdziale drugim występuje projekt działań edukacyjnych. W trzecim rozdziale znajduje się ewaluacja autorskiego projektu.
348. Twórcza aktywność plastyczna dzieci w wieku wczesnoszkolnym .Na podstawie wybranych metod plastycznych. dr Halina Dmochowska Pedagogika - edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, stacjonarne I stopnia
Praca składa się z trzech część. Pierwszy rozdział zawiera teoretyczne ujęcie zagadnienia. Wyjaśniam w nim na podstawie literatury przedmiotu zagadnienia związane z moim tematem. Skupiłam się na zagadnieniach związanych z wychowaniem estetycznym, twórczą aktywnością plastyczną i pojęciami z tym związanymi. Drugi rozdział zawiera mój autorski projekt edukacyjny „Tworzę bez granic”. W pierwszej części opisuje czym jest projekt. Druga zawiera opracowane przeze mnie scenariusze stworzone na podstawie rozdziału teoretycznego oraz własnych doświadczeń, które nabyłam dzięki praktykom w czasie studiów oraz szkolenia z metody Sensoplastyka® autorstwa Izabeli Anny Stefańskiej. Ostatni rozdział dotyczy ewaluacji mojego projektu. Dzięki niej mogłam sprawdzić efekty, które założyłam. Opisałam dokładnie każdy krok, który realizowałam. Ewaluację przeprowadziłam korzystając z metody obserwacji. Wybrałam taką metodę ponieważ brałam czynny udział w każdych zajęciach.
349. Wpływ zajęć ruchowych na rozwój aktywności dzieci sześcioletnich dr Halina Dmochowska Pedagogika - kształcenie zintegrowane i edukacja przedszkolna, stacjonarne I stopnia
350. Wpływ postaw rodzicielskich na rozwój dzieckaw wieku przedszkolnym. dr Halina Dmochowska Pedagogika - kształcenie zintegrowane i edukacja przedszkolna, zaoczne I stopnia
351. Wpływ zabaw i zabawek na rozwój dziecka. dr Halina Dmochowska Pedagogika - kształcenie zintegrowane z wychowaniem przedszkolnym, stacjonarne I stopnia
W pracy skupiłam się na analizie znaczenia różnorodnych zabaw i zabawek dla rozwoju małego dziecka. Niemal od pierwszych dni dziecka nieodłącznym atrybutem stają się zabawki.Powszechnie znany jest fakt,że zarówno z jedną z najważniejszą potrzeb małego dziecka jest zabawa. Podstawową formą aktywności dziecka jest również zabawa. Dominującą organizacyjną formą pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym jest też zabawa. Moja praca zawodowa jako nauczycielki przedszkola przyczyniła się w dużym stopniu do wyboru tematu pracy. Jestem również matką i pojęcia zabawy i zabawki towarzyszą mi na co dzień.W pracy zwróciłam uwagę na to ,że małe dziecko spędza wiele czasu bawiąc się samodzielnie ,z rówieśnikiem lub z inną osobą z najbliższego otoczenia(np.z babcią czy dziadkiem).Stwarzanie sytuacji zabawowych zarówno przez rodziców jak i nauczycieli,a także dobór zabawek jest niezwykle istotnym problemem. Niektórzy rodzice kupują swoim dzieciom olbrzymie ilości różnorodnych zabawek, inni zaś są przekonani,że wydatki na zabawki są zbędne,a sama zabawa jest zwykłą stratą czasu.Zarówno jedno, jak i drugie stanowisko może być źródłem wielu problemów wychowawczych. Nadmiar zabawek jak i ich brak mogą niekorzystnie wpływać na rozwój dziecka. Zabawki jako przedmioty powinny pobudzać dziecięcą wyobraźnię i zachęcać do coraz to nowszych, bardziej kreatywnych aktywności. Dorośli, zarówno nauczyciele jak i rodzice, powinni brać pod uwagę fakt, że zabawa sama w sobie jest również możliwością nawiązywania bliskich relacji: dziecka z dziecka, dziecka z dziećmi czy dziecka z dorosłym i dorosłymi. Im większa więź dziecka z rodzicem we wczesnym etapie jego życia, tym większa szansa na dobre, różnorodne kontakty społeczne dziecka. Zabawa jako podstawowa forma aktywności małego dziecka jest pierwszoplanową działalnością aż do chwili rozpoczęcia nauki w szkole. Wykonując zawód nauczyciela codziennie miałam możliwość obserwacji dzieci w trakcie zabawy z różnorodnymi zabawkami. Z tymi, które dorośli wyprodukowali dla nich "fabrycznie" i z tymi przedmiotami, które dzieci przysposobiły sobie jako zabawkę. Znaczenie więc zarówno zabawy jak i zabawki w życiu dziecka jest dla mnie permanentnie ważnym zagadnieniem.
352. Metody aktywizujace w edukacji dziecka sześcioletniego. dr Halina Dmochowska Pedagogika - kształcenie zintegrowane i edukacja przedszkolna, zaoczne I stopnia
353. Wpływ mediów na zachowanie dzieci w wieku przedszkolnym. dr Halina Dmochowska Pedagogika - kształcenie zintegrowane i edukacja przedszkolna, zaoczne I stopnia
354. Kara i nagroda w wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym. dr Halina Dmochowska Pedagogika - kształcenie zintegrowane i edukacja przedszkolna, zaoczne I stopnia
355. Zachowania depresyjne u dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych dr Halina Dmochowska Pedagogika - kształcenie zintegrowane i edukacja przedszkolna, zaoczne I stopnia
356. Wykorzystanie aktywności ruchowej w kształtowaniu umiejętności matematycznych u dzieci w pierwszej klasie szkoły podstawowej. dr Halina Dmochowska Pedagogika - kształcenie zintegrowane i edukacja przedszkolna, zaoczne I stopnia
357. Wybrane metody prowadzenia zajęć umuzykalniających w przedszkolu dr Halina Dmochowska Pedagogika - edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, stacjonarne I stopnia
Głównym celem pracy jest przedstawienie wybranych metod umuzykalniających wykorzystywanych do pracy z dziećmi w przedszkolu.Rozdział pierwszy dotyczy wybranych aspektów rozwojowych dziecka w wieku przedszkolnym. Przedstawione w nim zostały psychologiczne, fizyczne,społeczne i muzyczne aspekty rozwoju dziecka. Wiadomości te zostały zestawione z pojęciami dotyczącymi wychowania muzycznego oraz wybranymi metodami umuzykalniającymi.W rozdziale tym można znaleźć również opis roli nauczyciela prowadzącego zajęcia umuzykalniające w przedszkolu.Rozdział drugi to autorski projekt działań edukacyjnych przeprowadzonych w przedszkolu. Ostatni rozdział to ewaluacja wszystkich przeprowadzonych zajęć i podsumowanie ich przebiegu. Jest on podsumowaniem przeprowadzonych zajęć i analizą wniosków.
358. Rola rodziny i szkoły w przygotowaniu dzieci do racjonalnego wykorzystania czasu wolnego. dr Halina Dmochowska Pedagogika - kształcenie zintegrowane i edukacja przedszkolna, zaoczne I stopnia
359. FUNKCJONOWANIE DZIECI Z RODZINY MONOPARENTALNEJ W GRUPIE PRZEDSZKOLNEJ .WYBRANE ASPEKTY. dr Halina Dmochowska Pedagogika - kształcenie zintegrowane i edukacja przedszkolna, stacjonarne I stopnia
360. Wybrane formy terapii w procesie aktywizowania rozwoju dzieci w wieku wczesnoszkolnym. dr Halina Dmochowska Pedagogika - edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, stacjonarne I stopnia